Peab hakkama roherajakaid kustutama, midagi pole teha! Ongi sunnikuid siidpaberis hoitud siiamaale, aga asi läeb üle piiri.
Linna kolida? Ei iial enam, minu poolest võib see Tallinn valmis saada ja ära uppuda, saan ilma selleta hakkama küll.
Sa võid perse ka minna, meil ükspuha. Teised aga hoiavad traditsioone elus, et sinu pädarik saaks näha kasvõi autoaknast elusat lehma või hobust.
Eriti debiilne tekst tuli sul. Kõik ei taha elasa nagu sina vaid Eestit traditsiooniliselt üleval hoida. Keegi meist ei suru oma elustiili peale, me tahame ainult, et meie oma rahule jäetaks!
Kärss, mina elus loosiõnne ei usalda. Oleme ise enda peremehed ja oma õnne valajad. Meie perel võttis kokku aega umbes kolm aastat, kuni elu sai korraldatud nii, et mitte keegi meie perest autot ei vaja. Selleks tuli vahetada nii koole, elukohta, kui ka töökohta ja nüüdseks on selline elukorraldus saavutatud ja see oli kõike seda väärt. Vana elukorraldust ei igatse enam kunagi tagasi.
Misasja?
1. Müü lapsed maha.
2. Kui müüa ei raatsi, siis loobu tööst ja jää nendega transpordi puudumisel koduõppele.
3. Keeldu edaspidi vahetusõpilaste majutamisest ja transpordist.
4. Loobu tasuta töövälisest heategevusest.
5. Koli linna, kus on peale auto ka alternatiivid olemas ühistranspordi näol.
6. Hoia oma vana autot keevitades jm viisil elus nii kaua kui võimalik jne.
St valikud on olemas, igal asjal on juures hinnalipik. Siin pole ju jutt mitte säästlikust autost, vaid pere valikutest, et kui kogu pere peab autosse mahtuma, siis see auto ei saa olla enam väike ja säästlik (st saab olla ainult iibepuudelise väljasureva rahva puhul). See, et krüptomiljonärid vahetavad oma Hummerid nüüd rohehüüete saatel Cybertrukkide vastu, ei muuda nende olukorda, kellel auto on AINUVÕIMALIK viis pääseda tööle-kooli. Kuna valitsus otsustas likvideerida kunstlikult tekitatud energiahindade kriisi kaudu (st Soome elektrit Lätti müües) ettevõtete ja perede rahalised reservid ja kõigil liisingusõltlastel kooritakse kümme nahka globaalsete mõjude tõttu (st kanditakse võõrpankade poolt maksuvabalt välismaale), siis enamus peresid maksab need maksud selle arvelt, et süüakse odavamalt ja ebatervislikumalt. Nälga ju ei sure, järelikult on veel, mille arvelt makse tõsta.
Kõige küünilisem on see, kui need inimesed, kes töötavad sektorites, mida praegune kriis juhtumisi ei puuduta, neid kehvema tööalase "loosiõnnega" peresid sellises olukorras parastavad või siis lausa mõnitavad oma vokijutuga.
Eelmisele, kes rääkis inimestelt raha kokku kühveldamisest. Kas sul lapsed tasuta koolis käivad? Kas sul vanemad pensioni saavad ja arsti juures käivad? Kas sul endal on olnud tasuta vaja päästeametniku või politseiniku abi? Kas Vene kirsa siin oleks magusam, kui Vere kirsa Ukrainas? Kas raha riigikassasse tuleb seina seest?
Auto hinna ja sissetuleku mõistlik suhe on auto hind kuni 4 kuu netosissetulek. Kui palk on 8000 eur netos, siis ostad plangu Superbi 33k eest näiteks. Ei oleks siis mingit kiunu automaksu üle .
Kuidas siis hoida kokku?
1. Ära oma üle jõu käivat autot
2. Ära osta autot kiirlaenuga
3. Ära osta autot pensionisamba eest
4. Võimalusel ära oma üldse autot.
Nii lihtne see ongi.
Tänan tähelepanu eest!
Ega siin suurt midagi enam targutada olegi- ilmselgelt leiutatakse uut rahapumpa. Eelnevalt muidugi pannakse miljonid huugama. Kuni pole tõestatud, et see ja see konkreetne avarii on liigse kiiruse süü, mitte juhi vale käitumine muus osas, pole mõtetki sellele plaanile poolthäält anda. Ja kui avarii toimus kiirusel 95, kas 90ga oleks see olemata jäänud? Ah et tõenäosus väheneb? No ju ta väheneb jah...
Naiste loogikast on filmegi tehtud:) https://www.youtube.com/watch?v=hBUJW9g943I
Hoopis veidram, et valetamise abil võimule trüginud "maksud ei tõuse" seltskond lausa vägisi iseendal kirstukaant kinni üritab naelutada. Tundub, et mängivad selle peale, et need, kes selle valetamise uskumise maksu oma pere toidulaua arvelt hakkavad maksma, on suure tõenäosusega teiste parteide valijad, ja rikaste maksuküüru kaotamise edasi lükkamine, mis lahendaks ära sama probleemi, puudutab rohkem nende endi valijaid ja seda nad kah teha ei julge?
Lõpuks läheb nii nagu "maksud sõidavad Lätti" külmkapimagnetitega, et järgmistel valimistel saavad karistuse kätte, istuvad natuke aega opositsioonis, teised parteid tühistavad kiirelt majandust hävitavad maksumuudatused, seejärel valetavad oma "salgaga" enne valimisi jälle midagi kokku, lollid usuvad ja sama mäng hakkab otsast peale ning rahvas saab kraesse uue ringmängumaksu...
Aga teemasse niipalju, et mida siis järjekordne automaksu "uusversioon" paremini lahendab kui vana?
Kas nüüd muutub vana auto vahetamine uuema ja vähemsaastavama/turvalisema/efektiivsema vastu odavamaks ja lihtsamaks?
Või muutub sellega suure kogupereauto kõrvale väiksema ökopunni ostmine üksi-kaksi-kolme-neljakesi sõitmiseks nüüd soodsamaks, ahvatledes inimesi tegema seda suurte ja januste mahtuniversaalidega sõitmise asemel?
Peavalu saab sellest naiste loogikast...
Praegu ei maksa midagi.
Varsti oleks pidanud maksma palju.
Nüüd maksavad kõik.
Järelikult on nüüd kõigil odavam!
Ei saa absoluutselt aru, mida üldse teeb siin, autofoorumis, mingi autovihjakast paadunud rohepööraja, aga see 20a vana jalgratta jutt muidugi kohe reedab, et viinamarjad on lihtsalt hapud.
Naljakaks pidasin pigem seda juttu pensionärist, kes sõitis ainult suvel, kuna talveks oli tal X5 olemas, samuti seda, et niiviisi on ühte kuulutusse üritatud kahte autot toppida ja lõpuks mitteklappivaid nimesid tekstis ja kuulutaja andmetes.
Kirjavigade üle ei ole jah ilus naerda, aga muidu on ju kuulutuse keel üsna selge, selliste oskustega inimene peaks vist aru saama, et "kook on tool" on naljakas jama.
"Kook on tool" on ilmselt "kõik on tööl" e "kõik töötab". Jätaks selle üldse välja, oleks normaalne ärikuulutus, niikuinii saavad kõik aru, et iga ärika auto on töökorras ja hooldatud.
Auto on lihtsalt liialt saastav liikumisvahend. Linnades, asulates ja linnade asulate vahelises liikluses kus on keskkonnasäästlikumad alternatiivid olemas või võinalikud, ongi mõistlik autoga liiklemist vähendada . Selleks ei pea olema mingi ekspert, et saada aru, et 1,5t või 2,0 tonnise autoga ühe-kahe inimese liigutamine linnasiseselt või Tallinnast-Tartusse või Riiga on ebamõistlik ja rämedalt keskkonda koormav.
Kle, siin on sitaks jagatud info, mida tuleks teha või kuidas käituda ja seda nii ainult autojuhte poolt kui ka nende poolt, kes kasutavad kõiki liikumisviise, ainult sina ja sinu aliased siin kirevad, et autod tuleb "maha matta" ja liikuda ükskõik kuidas, aga mitte autoga.
Kastiratta mees ja transpordiameti, linnade ja valdade ametnikud sõidavad kõik autoga ja teavad väga hästi teede olukorda.
Mõne inimese jaoks on kastiratas ja jalgratas lihtsalt samasugune individuaalne liikumusvahend nagu auto. Nende jaoks ei ole tähtis auto ja selle juhtimine, samamoodi ei ole nende jaoks eraldi oluline ratas ja sellega sõitmine. Mul on endal savi, mis rattaga ma sõidan, praegu on mul mingi 20 aastat vana alu raamiga maastukuratas, millel ees kõvakahvel. Ma hoian seda tehniliselt korras ja rahuldavalt puhtana ja ei silita ei patsuta seda, ei vaata mingeid ratta reviewsid, ei huvitu sellest, mis featuurid on uutel ratastel. Tehnoliselt kasutan lihtsalt suletud hooldusvabasid jookse ja torkendlaid rehve. Probleem on aga just selles, et paljud ei suuda näha autost kaugemale, nende jaoks on tähtis auto ja selle roolis istumine iseenseses. Nende käest ei saa ju mingit asjalikku pilti, mis teha on vaja liikluses ja liiklusjärelevalves. Seda on vaja küsida just nende käest, kelle jaoks on auto üks paljudest alternatiivsetest liikumisvahenditest ja kes elavad seal, kus neil on neid alternatiive võimalik kasutada.
eestist läbisõitmisel ametnikul pole mingit kasu.ametnikud tuleks saata lääneeuroopasse mitmeks kuuks.mitte loomulikult lennukiga,vaid autodega.las avastavad ja õpivad,kuidas liiklust korraldada ja teid ehitada.alustavad Tallinnas ja mööda lehmarada poolani välja.mida kaugemale eestist,seda paremaks läheb
Mõnest korrast läbi eesti sõitmisest ei piisa, vähemalt 10a tuleb roolis istuda ja emotsioone kollektsioneerida. Aga et ametnikul on ametniku mõttemaailm, siis ilmselt ka sellest ei piisa- ta hakkab asju ikka enda põhimõtete järgi reguleerima.
Ei tea kuidas praegu, aga vanasti pidid hulka aega linnaliinibussi tallama enne kui kaugliini rooli lubati.
Sama peaks olema ametnikega- peale kõrgkooli alustad liiklusmärkide paigaldajana tee- ehituses.
Püüab purssida ja eeldab, et kõik saavad sellest aru? Kui mina peaks näit itaaliakeelse kuulutuse vormistama, siis püüan enne avaldamist leida kellegi keeleoskaja, kes üle kontrollib. Elementaarne.
Kook on tool- pole halli aimugi mis see on.
Tal puudub arusaam või üritab demagoogilisi võtteid siin kasutada, et on olemas ka vangivalvurid, kellel on tegelik arusaam sellest, mis trellide taga toimub. Nagu öeldud, pole selle teema arutelu sees.
Kui põnev. Aga siis kogu kriminaalõigus ja vanglavärk tuleks ka anda praktiseerivatele varastele ja mõrtsukatele korraldada? Mitte mingisugustele ametnikele, kellel puudub igasugune arusaam tegelikust/praktilisest elust?